قیمت عمده انواع صندلی چرخدار در ایران

قیمت عمده انواع صندلی چرخدار در ایران همواره نسبت به قیمت جزئی آن بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود. در واقع شما با خرید عمده و مستقیم این نوع از صندلی های چرخدار می توانید یک خرید ارزان و شگفت انگیز انجام دهید.

قیمت عمده انواع صندلی چرخدار در ایران

همه چیز درباره صندلی چرخدار

همه چیز درباره صندلی چرخدار

صندلی چرخدار یکی از انوع صندلی هایی است که امروزه دارای کاربرد زیادی می باشد. صندلی در فارسی دری به «چوکی» و در عربی نیز «کرسی» نامیده می شود. صندلی معمولا از نشیمن گاه، تکیه گاه، چهارپایه و گاه دو دسته تشکیل شده است.

به طور کلی می توان گفت همه افراد برای راحتی در نشستن شان نیازمند وسیله ای بوده که با نشستن روی آن بتوانند مدت بیشتری را به کار یا مطالعه بپردازند.

امروزه در تمام ادارات و مکان های عمومی استفاده از انواع صندلی، امری گریز ناپذیر می باشد. در واقع از آن جایی که لازم است شما مدت ها در اداره پشت میز قرار بگیرید نیاز به یک صندلی مناسب دارید. همان طور که می دانید انجام کارهای اداری یکی از زمانبرترین کارها محسوب می شود. ممکن است ساعت ها زمان ببرد تا یکی از نامه‌های شما مورد تایید قرار بگیرد و از سیستم بوروکراسی عبور نماید.

همچنین نوع مبلمان اداری نیز علاوه بر این که سبب راحتی کارمندان و ارباب رجوع می شود، می تواند تا حد زیادی نشان دهنده اقتدار مدیریتی شما نیز باشد. برای مثال اگر شما پشت یک میز کوچک و یا یک صندلی چوبی سفت نشسته باشید، در نظر افرادی که به شما مراجعه می کنند، چندان مهم به نظر نمی رسید. اما اگر افراد، شما را پشت یک صندلی زیبا و بزرگ ببینند به نوعی بزرگی شما نیز در نظر آنها جلوه گر خواهد شد.

شاید شما نیز از آن جمله افرادی باشید که مجبور هستید ساعت ها در محل کار یا در خانه پشت صندلی و میزتان بنشینید. بر همین اساس انتخاب یک صندلی چرخدار مناسب کاملا ضروری به نظر می رسد.

برای این کار انواع گوناگونی از صندلی ها به بازار عرضه شده اند که می تواند مشکل شما را حل نماید. از آن جایی که نشستن طولانی مدت روی صندلی می تواند سبب ایجاد آسیب های جدی در ستون فقرات و شکم و گردن شما شود، استفاده از یک صندلی با ویژگی های ارگونومیک کاملا حیاتی است.

علم ارگونومیک یکی از علوم مهندسی است که برای طراحی برنامه ها و ابزار و وسایلی به کار می رود که برای سلامتی انسان کاربرد دارد. علم ارگونومیک به شما کمک می‌کند تا ابزار و وسایلی برای کارتان انتخاب کنید که از میزان آسیب های وارد شده به بدن تان تا حد زیادی جلوگیری می کند. از اینرو همواره در خرید وسایلی مانند صندلی، میز و غیره باید توجه لازم را داشته باشید که آن وسایل بر اساس اصول ارگونومیک ساخته شده باشند.

در حال حاضر صندلی های چرخدار تا حد بسیار زیادی از طراحی ارگونومیک برخوردار می باشند. در این جا به برخی از ویژگی های صندلی های چرخدار ارگونومیک اشاره می‌شود.

  • ارتفاع صندلی؛ ارتفاع صندلی چرخدار باید به گونه ای باشد که قابلیت تنظیم شدن را داشته باشد. اهرم تنظیم بادی، آسان ترین راه برای انجام این کار می باشد. به بیانی، صندلی نه باید خیلی بلند باشد و نه خیلی کوتاه؛ یعنی اگر خیلی بلند باشد، به قسمت های درونی زانو فشار وارد خواهد کرد و در حالی که هیچ وزنی روی بدنتان نیست اما به سایر بخش های بدنتان فشار وارد می شود. در مقابل صندلی کوتاه نیز سنگینی را برروی استخوان های نشیمنگاه شما می اندازد. پس ارتفاع یک صندلی مناسب برای محل کار باید قابل تنظیم باشد.
  • تکیه گاه صندلی چرخدار؛ تکیه گاه یک صندلی چرخدار مناسب، باید بین 30 تا 48 سانتی متر پهنا داشته باشد. این تکیه گاه باید قابلیت پوشش ستون فقرات را داشته باشد و ارتفاع ان نیز قابل تنظیم باشد. در واقع تکیه گاه صندلی چرخدار قابلیت تنظیم شدن به عقب و جلو را دارد. همچنین این صندلی ها دارای یک سیستم قفل ایمنی هستند که بیش از حد به عقب رفتن تکیه گاه جلوگیری می کند.
  • عمق صندلی چرخدار؛ عمق صندلی نیز تاثیر بیار زیادی بر آسایش افراد در هنگام نشستن دارد. اگر عمق صندلی زیاد باشد، لبه نشیمنگاه آزار دهنده خواهد بود. از طرفی اگر عمق آن کم باشد فشار زیادی بر پشت و زانو ها هنگام نشستن به بدن تان وارد می کند. قعر صندلی باید به گونه ای باشد که کاربر به اندازه 5 تا 35 سانتی متر فضا برای جلو آمدن یا عقب رفتن روی صندلی داشته باشد.
  • پوشش ناحیه کمر؛ پر کردن فرورفتگی و برآمدگی های کمر در یک صندلی ارگونومیک بسیار مهم است. ستون فقرات انسان یک منحنی به سمت داخل بدن دارد که همان گودی کمر است. اگر صندلی به گونه ای باشد که نتواند این گودی را هنگام نشستن پر کند، سبب آسیب جدی به ستون فقرات افراد خواهد شد.
  • اجزای تشکیل دهنده صندلی چرخدار؛ در یک صندلی اداری ارگونومیک باید تشک مناسب برای نشیمن و تکیه گاه به کار رود که به راحتی بشود روی آن به مدت طولانی نشست. بهتر است که تشک به کار رفته دارای فضا و هوا باشد تا از عرق کردن زیر، هنگام نشستن جلوگیری شود.

لازم به ذکر است که به هر میزان که صندلی چرخدار شما در محل کار یا اداره تان راحت و مناسب و به اصطلاح ارگونومیک باشد؛ اگر به درستی از آن استفاده نکنید می تواند عوارض بدی را برای تان به همراه داشته باشد.

برای مثال اگر بدن خود را بیش از حد به جلو خم کرده باشید، مشکلاتی چون احساس درد در ناحیه گردن و کمر سبب آزار تان خواهد شد.

همچنین نشستن بر روی لبه صندلی نیز می تواند تا حد زیادی سبب فشار بر روی دیسک مهره های شما شود. در واقع اگر به مدت طولانی به صورت ثابت بر روی صندلی بنشینید، ممکن است با مشکلاتی مانند خستگی زودرس، درد و ضعف عضلات گردن، از بین رفتن تناسب اندام، کاهش گردش خون، کاهش راندمان قلب و ریه و حتی مشکلات گوارشی مواجه شوید.

انواع صندلی چرخدار موجود در بازار

انواع صندلی چرخدار در بازار موجود می باشد. همان گونه که در بالا گفته شد، در مشخصات صندلی چرخدار اصل باید حتما اصول ارگونومیک لحاظ شده باشد. به طور کلی می توان انواع صندلی چرخدار را بر اساس نوع کاربرد و همچنین بر پایه جنسی که دارند تقسیم بندی می شوند. در اینجا به اختصار به این نوع صندلی ها پرداخته خواهد شد.

برپایه انواع کاربردی که صندلی ها دارند می توانند به صندلی های زیر اشاره نمود:

  • صندلی چرخدار؛ نوعی از صندلی دارای چرخ برای افراد معلول و بیمارانی که قادر به حرکت نیستند بسیار مناسب است.
  • صندلی تاشو؛ نوعی از صندلی که در وسط آن لولا به کار رفته و بر این اساس امکان جمع شدن آن وجود دراد. این نوع صندلی برای حمل و نقل بسیار راحت می باشد.
  • صندلی اداری؛ صندلی مناسب برای میز کار که معمولا چرخدار و یا گردان است و از قابلیت تنظیم ارتفاع نیز برخوردار می باشد. با توجه به نشستن طولانی مدت روی آن رعایت اصول ارگونومیک در آن بسیار ضروری است.
  • صندلی راحت؛ نوعی از صندلی است که به راحتی می توان روی آن نشست؛به گونه ای که تکیه گاه و نشیمن گاه صندلی از پارچه یک تیکه می سازند. بالای پارچه به تکیه گاه و پایین آن به انتهای نشیمن گاه بسته می شود.
  • صندلی دسته دار؛ این نوع صندلی از دو طرف آن دارای دسته بود و دارای انواع مختلفی می باشد.
  • صندلی عروسی؛ این نوع صندلی نیز در تالارها و سالنهای پذیرایی مورد استفادع قرار می گیرد.
  • صندلی الکتریکی؛ نوعی صندلی فلزی که از آن جریان برق عبور داده و برای اعدام به کار می رود. البته این صندلی ها در ایران موجود نمی باشند.

یک تقسیم بندی دیگر نیز برای انواع صندلی با توجه به جنس صندلی ها عنوان است. بر این اساس با توجه به جنس صندلی، می توان انواع آن را به شرح زیر بیان نمود:

  • صندلی چرمی؛ این نوع صندلی از زیبایی خاصی برخوردار بوده و روکش آن معمولا از چرم طبیعی یا مصنوعی می باشد.
  • صندلی فلزی؛ این صندلی در ساخت تمام اجزای آن مانند دسته ها و پشتی و نشیمن آن از فلز استفاده شده است.
  • صندلی حصیری؛ نوعی از صندلی بوده که نشیمن گاه آن از حصیر بافته شده است. سایر اجزای آن نیز تا حد زیادی از حصیر ساخته شده اند.
  • صندلی چوبی؛ صندلی چوبی به دلیل چوب به کار رفته در آن به صندلی چوبی مشهور است. این نوع صندلی به صندلی «روستیک» نیز معروف است.

مشخصات صندلی چرخدار

مشخصات صندلی چرخدار

صندلی چرخدار دارای مشخصات زیادی می باشد. همان گونه که از نام این نوع صندلی بر می آید، با توجه به چرخ هایی که در آن تعبیه شده، استفاده از آن نیز راحت می‌باشد. به طور کلی صندلی های چرخ دار برای استفاده افراد معلول و مدیران مورد استفاده خواهد بود.

با این حساب متداولترین کاربرد این صندلی در مراکز اداری و سازمان ها می باشد. در واقع اغلب مدیران و ارباب رجوع از این صندلی ها استفاده می کنند. به همین دلیل استفاده از یک صندلی سالم و استاندارد بسیار ضرورت دارد. از جمله مشخصات یک صندلی چرخدار مناسب می توان به فنری بودن پشتی صندلی، نرمی متعادل قسمت نشیمنگاه صندلی، ارتفاع مناسب صندلی از سطح زمین و همچنین با توجه به قد و وزن افراد و جنس و کیفیت رویه صندلی اشاره کرد.

سطح صندلی نباید لیز باشد، چرا که این کار از قرار گرفتن و ثبات فرد روی آن جلوگیری می کند. به همین دلیل باید سطح آن از میزان اصطحکاک برخوردار باشد تا از سر خوردن فرد جلوگیری شود.

همچنین سطح آن باید به گونه ای باشد که هوا در لایه نشمینگاه به خوبی جریان یابد، این امر از تعریق نشیمنگاه شما تا حد زیادی جلوگیری خواهد نمود. همچنین پشتی نشیمن گاه و صندلی باید به گونه ای باشد که بدن شما را در برابر خم شدن رو به جلو یا عقب جلوگیری نماید و در طولانی مدت سبب آسیب به ستون فقرات تان نشود.

نکته دیگر این است که این صندلی ها باید متناسب با بدن خانم ها و آقایان متفاوت باشد. یعنی با توجه به ساختار فیزیکی متفاوت در بدن خانم ها و آقایان، طراحی این صندلی ها نیز باید بر اساس آن صورت گیرد.

تشخیص صندلی چرخدار اصل

یکی از مهمترین اصول برای تشخیص صندلی چرخدار اصل این است که آیا در آن صندلی از اصول ارگونومیک بهره گرفته شده یا خیر؛ در واقع اگر صندلی این موارد را رعایت نکرده باشد، می تواند سبب آسیب جدی به ستون فقرات شما و در نتیجه به خطر افتادن سلامتی شما شود.

بر همین اساس امروزه رعایت اصول ارگونومیک در طراحی صندلی های چرخدار به خوبی مورد توجه قرار گرفته است. یک کارمند به طور میانگین در هفته 40 ساعت روی صندلی می نشیند. به عبارتی روزانه 6 ساعت از وقت یک کارمند به نشستن پشت صندلی می گذرد. به همین دلیل انتخاب یک صندلی مناسب در ادرات بسسیار مهم است.

به بیان دیگر یک صندلی چرخدار اصل به گونه ای طراحی شده که چرخ های به راحتی قابلیت حرکت و فیکس شدن را دارند. از اینرو اگر قصد حرکت دادن صندلی خود را دارید باید یک صندلی با حداقل 5 پایه با چرخ های روان را انتخاب نمایید که قابلیت حرکت در تمام جهت ها را دارا باشد. شما باید بتوانید به راحتی صندلی را به حرکت درآورده و به همه جای اتاق تان حرکت کنید. از طرفی این صندلی باید دارای قفل باشد تا در هنگام ثابت شدن نیز تعادل تان را به هم نزند.

عوامل موثر در قیمت گذاری صندلی چرخدار

عوامل موثر در قیمت گذاری صندلی چرخدار

عوامل متعددی در قیمت گذاری صندلی های چرخدار اثر دارند. یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت صندلی چرخدار، کیفیت طراحی و جنس آن  می باشد. به هر میزان که صندلی چرخدار از کیفیت بالاتر و طراحی ارگونومیک در طراحی آن استفاده شده باشد، به همان میزان نیز قیمت آن افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر برخی از عوامل مانند شرکت سازنده و برند تولید کننده صندلی چرخدار نیز در قیمت آن موثر می باشد. لازم به ذکر است که نوسانات بازار ارز در این سالها، تقریبا تمام بازار را تحت تاثیر قرار داده و از این رو بازار صندلی های چرخدار نیز از این امر مستثنی نبوده است.

قیمت عمده صندلی چرخدار در بازار

خرید و فروش صندلی چرخدار به صورت عمده همیشه هم برای فروشنده سودآور می باشد و هم برای خریدار تا حد زیادی مقرون به صرفه است. به بیان دیگر فروش عمده صندلی چرخدا برای فروشنده می تواند از میزان هزینه های انبارداری آن کم کرده و میزان زمان برگشت سود آن نیز کمتر می شود.

تماس با ما